Keresőmarketing és keresőoptimalizálás eszközök és linkek

Keresőmarketing lényege

 

A keresőmarketing az lényegében azt jelenti, hogy a keresőket használjuk marketing célzattal, vagyis, hogy ügyfeleket szerezzünk a honlapunkról. Sokan nem tudják és nehezen hiszik el, hogy egy weboldal az mennyire piszkosul jövedelmező is lehet. Sokan kételkednek ebbe. Ne hallgass rájuk!

Sajnos sokan nincsenek tisztában vele, de a keresőmarketing és keresőoptimalizálás nem egyfajta segítség a célok eléréséhez, hanem maga az eszköz.

Ezzel párhuzamosan ugyanakkor természetesen jóval nehezebb mérni is a keresőoptimalizálás és keresőmarketing eredményességét, mely által nem túl egyszerű egy cég költségvetésébe beépíteni. Mivel minden keresőoldal algoritmusa máshogy működik, így azok nem hasonlíthatók össze, melynek köszönhetően nem lehet a keresőoptimalizálás eredményességét ily módon kiszámítani.

Egy televízióban megjelentetett reklám esetében természetesen rendkívül könnyű az eredményeket lemérni, ugyanis a nézettségi adatokat egy program segítségével rendkívül egyszerű megtekinteni, de még demográfiai adatokról is bővebb információkat kaphatunk a keresőmarketing projekthez.

Nyomon követhetőek azokban a fizetett hirdetések, amelyeket a cég kattintásonként szokott fizetni, így nem nehéz kiszámolni, hogy hány olyan látogató érkezett a weboldalra, akiből vásárló is lett. A keresőmarketing és keresőoptimalizálás látható eredményeit hónapokba telik elérni az erre vállalkozó cégek számára, így sokkal nehezebb használni a szolgáltatást, ugyanakkor mégis megtérülő befektetés szokott lenni.

keresomarketingeskeresooptimalizalas.jpg

Éppen ezek miatt egyértelművé válhat, hogy a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetés együttes használata fogja a legjobb eredményt hozni. Hogyha egy cég azonnali megtérülést szeretne látni, akkor a keresőmarketing, keresőoptimalizálás helyett inkább a fizetett hirdetések mellett érdemes dönteni. Az ilyen jellegű szolgáltatásokra költés egy cég esetében sem túl könnyű, ellenben a vállalkozások büdzséjének kialakításával, ugyanis sokkal változatosabb kiadásokra van szükség.

Google keresőmarketing partner:

keresőmarketing

Tulajdonképpen nem túlságosan behatárolható, oly módon, mint a külső ügynökségek, informatikai csoportok vagy PR-osztályok költségvetésének kiszámítása. Egy felmérés szerint a legfontosabb szempont a forgalom minél előbbi növekedése, ezt a keresőmarketingesek több, mint negyede nyilatkozta, de a keresőoptimalizálás irodai szakértők is egyet értettek ezzel. A Pole Position Marketing projektmenedzsere szerint azonban a forgalom növekedésénél sokkal lényegesebb mutatók is vannak a keresőoptimalizálás vagy a hirdetés által. Számára meglepő, hogy milyen mértékben elkötelezettek a cégek vezetői a forgalom növekedése miatt.