Keresőmarketing (SEM): duplázd meg az eladás hatékonyságát

Keresőmarketing (SEM): duplázd meg az eladás hatékonyságát


Keresőoptimalizálással a weboldalad célirányos látogatottságát tudod növelni, de a hatékonyságát nem. A hívások, e-mailek, feliratkozások és rendelések száma a látogatottság és a konverziós arány szorzata. Sokkal könnyebb egy jó címsorral 4x több konverziót elérni, mint 4x több látogatót szerezni organikus találatokból. A SEO keresőmarketing nélkül olyan, mintha kis villával ennéd a levest - és ezt lecseréled egy nagyobb villára. Szerezz egy jó nagy kanalat: most a keresőmarketing (azaz SEM, vagyis Search Engine Marketing) és az ütős szövegírás alapjait ismerheted meg. Elérheted, hogy a látogatók megtegyék azt, amire Te igazán vágysz
A Google keresőből nagyon sok célirányos látogatót tudsz szerezni. Magyarországon 5.047.896 ember használja a Google keresőt - közvetlenül a vásárlás előtti tájékozódásra. A felnőtt lakosság 62,6 százaléka. A weboldalad forgalma azon múlik, hogy milyen sokan keresnek egy kulcsszóra és hányadik vagy a találati listán. Drámaian csökken a kattintások száma, ahogy hátrébb kerül a weboldal a listán. Az első a kattintások 35-45 százalékát zsebeli be, míg a hatodik ennek a tizedét. Az első három találatra kattint a felhasználók kétharmada, de inkább a háromnegyede.

A látogatottságod pedig fontos a céljaid teljesüléséhez. Ugyebár minden weboldalnak lételeme a felhasználói célok teljesítése: hírlevél feliratkozás, közösségi média oldal lájkolás / feliratkozás, tanulmány letöltés és offline vagy online vásárlás. A nagy számok törvénye alapján ha nő a statisztikai alapod, ezzel arányosan nő az eredményed is. Magyarul, ha 100 látogatóból 1 vásárol Nálad - 200 látogatóból változatlan körülmények között 2 vásárlásra számíthatsz.

A lényeg a profit. Vért izzadva, kínkeservesen tudod növelni az organikus keresésből érkező látogatóid számát. A Google rangsorolási algoritmus állandó változása, a konkurensek link vásárlása és az egyre jobban szaporodó weboldalak miatt ezernyi ellenálló tényező akarja megakadályozni, hogy jobb helyezést érj el. Bilincsek százai láncolnak le és húznak vissza a találatok süllyesztőjébe. Vajon mi a könnyebb? Megfelelni és legyőzni ezt az ellenállást - vagy kipróbálni mondjuk 20 új címsort? Könnyen lehet, hogy a hatodik próbálkozásra megduplázódik a konverziós arányod.

A Google SEO nagyrészt keresőmarketing. Egyre kevesebb az értéke a linkeknek és hihetetlenül nagy fontossága van a felhasználói élménynek. Jó SEM-mel két legyet ütsz egy csapásra: a Google helyezést és a profitot is javíthatod.
A Google keresőcsapat feje határozottan állítja, hogy nem a link a legfontosabb SEO faktor. Azt állítja, hogy a linkerő (link jiuce) kapcsán is mindent elfelejthetünk, amit eddig tanultunk. Érthető, hiszen a legtöbb visszaélés a backlink gyűjtés terén történik. Sokkal könnyebb vásárolni néhány tucat linket, mint az oldal szövegét feljavítani.

A felhasználói élmény a Google rangsorolás alapja. A relevanciát a felhasználói szándékból kalkulálja ki az új BERT algoritmus. A mesterséges intelligencia már nem a szavak karakterét elemzi - azaz lőttek a kulcsszó sűrűséget manipuláló kulcsszó halmozásnak.

SEM rush rangsorolási faktorok

A SEMrush tanulmánya szerint 5-ik helyre csúszott le a backlink, míg az első 4 helyen a felhasználói élménnyel kapcsolatos mutatók szerepelnek.

A nyelvi interfész érti a szavak jelentését és a szövegkörnyezettől függően meg tudja állapítani, hogy milyen felhasználói szándék számára lesz értékelhető a tartalmad. Ezt mesterségesen már nagyon nehéz manipulálni. Hiszen egy témában jártas cikked hosszan beszél arról, ami a felhasználót tényleg érdekelni fogja. Rizsálás nélkül, mert a Google kiszűri a felesleges tartalmat.

Egy szakmai cikk olyan nyelvezetet használ, ami csak arra a témára jellemző. „Szálljon ki a gépjárműből” - ha ezt a mondatot meghallod, lelki szemeid előtt Neked is egy rendőr képe jelenik meg. Ezt nevezik szemantikus nyelvezetnek. A Google rangosorlási faktor pedig ezt a szemantikus nyelvezetet keresi a Te írásaidban.

A SEM lényege, hogy a felhasználók számára értékes tartalmat készíts. Mi fog ekkor történni?

Egyre többen térnek vissza és látogatják a weboldaladat.
Egyre több időt töltenek a weboldaladon.
Egyre több tartalmat fogyasztanak.
Egyre kevesebben lépnek vissza a találati listára és kattintanak egy konkurensed oldalára.


Jelenleg ez a négy mutató az egyik legfontosabb rangsorolási faktor.
Ütős címsor: az eladás hatékonyságát és a Google helyezésedet is kirobbanóan javíthatod egyetlen mondattal
Az ütős címsor fontos rangsorolási faktor. Hiszen a találati listán az oldal címe (TITLE elem) lesz a linkszöveg, amire kattintani lehet. Jó címsorokkal növelni lehet az átkattintási arányt (azaz CTR, vagyis Click Through Rate) amivel javítani tudsz a helyezéseden. Habár a Google mérnökök azt állítják, hogy ez (jelenleg) nem rangsorolási faktor, de a fordítottja mégis az:

Létezik egy olyan, hogy „elvárt kattintási arány”. Ez azt jelenti, hogy a Google elvárja egy bizonyos pozíción szereplő oldaltól, hogy legalább a pozíciótól elvárható átlagos kattintási eredményt produkálja. Ha tehát egy weboldalad a hatodik helyen van, elvárja a Google, hogy a látogatók 4-6 százaléka kattintson rá. Ha az átlagnál kevesebben kattintanak, hátrasorolja a weboldaladat. Ha az átlagnál többen kattintanak, akkor pedig felfelé mozog a találati listán.


Szöveg, ami ELAD! Vajon miért van az, hogy egyes vállalkozók termékeiért képesek egymást letaposni a vevők? Hogyan lehet az, hogy a sikeres vállalkozók nem csinálnak semmi nagyot, semmi extrát, mégis tódulnak hozzájuk a megrendelők?
Recesszió idején sorra zárnak be az üzletek, a sikeres vállalkozók pedig még ilyenkor is egyre több megrendelést szipkáznak el a versenytársak elől. Hogyan csinálják ezt? A titok az értékesítési szövegük meggyőző erejében rejlik.

Emlékszel azokra a szövegekre, amelyek annyira jók voltak, hogy legszívesebben úgy ahogy van, beépítetted volna a SAJÁT marketingedbe? Olyan lazán, könnyedén adják el a terméket. Jó érzés olvasni, izgalmas, felcsigázza a fantáziát, egyszerűen remek. Végére jutva semmi kétség nem marad a felől, hogy a szöveg szerzője maximálisan érti a feladatát, és a termék kielégítő megoldást nyújt. A megnyerő szöveg hatására alig bírod ki, hogy rögtön, ott frissen-melegen meg ne vásárold a terméket. Egy kicsit töprengsz még a dolgon, több időt adsz arra, hogy meggyőzd önmagát - és végül megvásárold a terméket. Ilyennek kell lenni egy jó értékesítési szövegnek.

Eddig úgy gondoltuk, hogy a vásárláshoz nem kell más, mint jó ár és néhány nyomós, logikus érv. Gondoljuk, ha megdönthetetlenül logikus észérvekkel tűzdeljük tele a reklámszöveget, akkor a fogyasztónak nem marad más lehetősége, mint megvásárolni a terméket. Valójában ez csak 10 százalékos sikerrel működik, mivel a döntéseink 90 százalékát érzelmi alapon hozzuk meg. A logikára feltétlenül szükség van a vásárláshoz, de csakis az érzelmek után. A reklámpszichológia már régóta kutatja a vásárlások során lezajlóló döntési folyamatot. Ennek a feltérképezése merőben hozzájárul ahhoz, hogy egy terméket a lehető legkönnyebben kínálj megvásárlásra.

Impulzív reklámszöveg

A döntéseket érzelmi alapon hozzuk, amelyeket utólag racionalizálunk. Az impulzív szövegírás lényege, hogy a fogyasztó érzelmeire tudj hatni és ne akard rátukmálni a termékedet / szolgáltatásodat

Most, hogy ezt tudod, kíváncsi vagy arra, hogyan kell olyan szöveget írni, ami ennek megfelelően hat a vevőidre? A reklámpszichológiai kutatások során a következő sorrendben történik a döntési folyamat:

figyelem
érzelem
elhatározás
döntés
a vásárlást alátámasztó logikai érvek keresése
cselekvés
Voálá, a termékét eladni képes reklámszöveg is ilyen struktúrát ölt. A főcímmel megragadod a fogyasztód figyelmét. Az alcím, első bekezdés átvezeti figyelem felkeltéséből származó energiát a szöveg olvasásába. Ezeket az értékeket olvasva a fogyasztóban egy ponton megszületik az elhatározás, hogy meg fogja vásárolni a a Te termékedet. De valami még hiányzik: nem tud elszámolni önmagában a vásárlással, hacsak nem talál valami jó alapos, nyomós, ésszerű érvet ennek az alátámasztására.

Ekkor kapcsolódnak be a fogyasztóban a logikai központok. Ekkor az érveid már azt a célt szolgálják, hogy az ígéretedet bizonyítsák. Csak és kizárólag itt van helye beszélni a Te vállalkozásodról (33 éves tapasztalat, 120 munkagép, satöbbi), mert ekkor már ezek a nyers tények a vásárlás logikai alapját hozzák meg. Ha hamarabb kezded el felsorolni ezeket a vállalkozásodban megtalálható rendkívüli értékeket, a fogyasztó dicsekedésként érzékeli.


Csalitermék: adatbázis építés ingyenes kommunikációs csatornák megnyitásához
Keresőoptimalizálással (SEO-val) célirányos látogatókat tudsz szerezni. Akik már eleve nyitottak, fogékonyabbak a weboldalad üzenete felé. Könnyebben és gyorsabban lehet elérni a célokat ilyen felhasználókkal. A legtöbb weboldal célja az értékesítés - magától értetődően.

Azonban figyelmen kívül hagyják, hogy az internetezők csupán 1-2 százaléka használja a világhálót vásárlásra. Ezzel szemben az internetezők 92 százaléka használja a világhálót vásárlás előtti online informálódásra. Webáruházaknál kiemelten fontos, mert az online tájékoztatás egyenesen megkerülhetetlen. Senki sem fog csupán attól vásárolni, hogy a webáruház termékrácsát lapozgatja. Az embereknek impulzív benyomás kell, érzelmi hatást keresnek - ami majd vásárlásban realizálódik.

Csalitermék, vevőmágnes

Weboldalad vevőmágnessé válhat, ha egy könnyű döntést (csaliterméket) kínálsz az új látogatóknak. Először adatbázist építs és csak később, a termékpiramis vagy értékesítési tölcsér későbbi szakaszában csábítsd vásárlásra a fogyasztóidat

A keresőmarketing az online tájékoztatásra fókuszál és ebből készít egy felhasználói adatbázist. Az eladás maximalizálása miatt az értékesítési folyamatot több részre, kisebb célokra osztd fel. Egy nehéz döntés (vásárlás) hosszútávú következményekkel jár és átmeneti veszteséget teremt. Mindenkinek fájdalmas, ha pénzétől kell megszabadulni. Azonban a marketing lényege, hogy ezt a fájdalmat előnnyé, örömmé és haszonná varázsold a termék / szolgáltatás használatával. Hiszen a termék / szolgáltatás sokkal több örömet, hasznot nyújt, mint az az érték, amibe került.

A nehéz döntés helyett sokkal egyszerűbb és könnyebben emészthető alternatívát kínálj a fogyasztóink számára. Csupán annyit, hogy kerüljön kapcsolatba Veled, mert később értékes információt és segítséget fog Tőled kapni:

Iratkozzon fel egy hírlevélre.
Csekklista: hibalista a javítandó / elvégzendő feladatokról.
Letölthető tanulmányok, cikkek.
Zárt hozzáférés videókhoz, tanulmányokhoz, kutatáshoz, prezentációhoz.
Részlet a könyvből / tanulmányból / teljes cikkből.
Teszteket kap.
Ingyenes applikációt tölthet le.
Kupon, nyereményjáték üti a markát.
Ingyenes termékmintát kap.
Ajándékot kap.
Próbaidőszakon vezet részt.

Összefoglalás
A Google rangsorolási algoritmusa ma már azt vizsgálja, hogy a felhasználók milyen élményt szereznek a weboldaladon. A nyelvi interfészek megértik az oldalad szövegét, mivel ismeri a kulcsszó és a kulcsszóval releváns weboldalak szemantikus nyelvezetét.

Egy jó cikk SEO szempontból 20-50 szemantikus kulcsszót használ és messziről kerüli a kulcsszó halmozást. Arra koncentrálj, hogy a leendő vevők élvezettel fogyasszák a tartalmadat. Figyelj a hajtás feletti részre, hogy a felhasználók tökéletes vizuális élményt kapjanak.

Az ilyen cikkek hatására linképítés nélkül is javul a helyezés - miközben a leadott reakciók száma is nő. Többen vásárolnak, többen iratkoznak fel a hírlevélre, stb. Ennek az érdekében a látogatóidnak először a figyelmét keltsd fel egy ütős címsorral. A címsor csak a szöveget adja el, tehát a felhasználó eldönti, hogy tovább olvassa a szövegedet.

A szöveg az érzelmekre hat, majd végül jöhet a lezárás. Ami a lehető legritkább esetben vásárlás, hiszen a látogatók 1-2 százaléka jön direkt vásárlás miatt. 92% tájékozódni akar, akik örömmel fogyasztják a további értékes tartalmat. Nekik kell megszerezned a kontakt adataikat, feléjük kell nyitnod kommunikációs csatornákat csaliterméken keresztül.