SEO Vs SEM - tegyünk rendet a fejekben a keresőmarketinggel kapcsolatban!

SEO Vs SEM - tegyünk rendet a fejekben a keresőmarketinggel kapcsolatban!

 

A keresőkkel kapcsolatos marketing tevékenység itthon még gyerekcipőben járó terület, viszont ez nem kéne, hogy ok legyen arra, hogy túl sok esetben a cégek már az alapoknál súlyos hibákat követnek el, sőt, sokan nincsenek is tisztában a kettő közti különbséggel. A SEO, vagy keresőoptimalizálás egy webes felület átalakítását jelenti annak érdekében, hogy a keresők a lehető legjobb találati oldalon listázzák ki egy-egy keresésre. A SEM, vagy keresőmarketing pedig fizetett megjelenést takar, mégpedig a keresők bevonásával. Persze azért ennél bonyolultabb a dolog...

A hazai kkv szektor szereplőit általánosan három csoportba tudnám bontani. Egy szűk csoportba tartoznak azok a vállalkozások, ahol tudatosan és hatékonyan kombinálják a keresőeszközöket. A skála túlsó végén találhatóak azok a cégek, akik nincsenek tisztában a keresőkben vagy a social médiában (facebook hirdetések) rejlő lehetőségekkel, de nem is igazán foglalkoztatja őket ez a terület. A harmadik, egyre tágabb csoportba azok a cégek tartoznak, akik használják ugyan az online hatékonyságnövelés e formáit, viszont a terület komplexitása miatt hibákat hibákra halmoznak, és emiatt a hatékonyság elmarad.

Van egy rossz hírem!

Ha az Ön vállalkozása nem az első kategóriába tartozik, akkor célszerű lenne felülvizsgálni az online stratégiát. Azt feltétlenül hozzá kell tennem, hogy ez nem a cégek, illetve az Ön hibája! A keresőkkel kapcsolatos marketing még az online marketingen belül is egy speciális terület, és az itthoni szakanyagok döntő többsége csak elméleti síkon foglalkozik a problémával, gyakorlati útmutató elvétve fordul elő a piacon. Éppen ezért, nekünk tanácsadóknak kötelességünk az egyes területek mindennapi megvalósításával is foglalkoznunk, szerencsére már egész jó tippeket lehet kapni akár egy jó hírlevélen keresztül is.

Tipikus hiba az itthoni gyakorlatban, hogy sok vállalat nem figyel oda a céges weboldal keresőoptimalizálására, mivel azt gondolják, hogy majd a fizetett keresőmarketing kompenzálni fogja ezeket a hiányosságokat. Ez egy kis részben igaz is lehet, de azt feltétlenül tudni kell, hogy a felhasználók csupán 30-40 %-a kattint ezekre a megjelenésekre, ezért a leghatékonyabb eredmény akkor érhető el, ha az Ön cége a két területet együtt használja. A két terület gyakorlati trükkjeivel már régebbi cikkekben foglalkoztam (keresőoptimalizálás, keresőmarketing), így ezekre nem térnék ki, viszont a két terület együttes használatánál célszerű figyelni az alábbi részletekre.

Ha Ön fizetett keresőmarketing kampány alkalmaz, akkor célszerű azokat a kulcsszavakat megvásárolnia a kampány során, amikre a weboldala is optimalizálva lett, ezzel tovább erősítheti a hatékonyságot, ugyanis ezáltal egy felület több helyén is megjelenik a vállalata. Ebből adódóan minimálisra csökkenthető azon érdeklődők száma, akik inaktívak maradnak.

További hatékonyságnövelő tényező lehet, ha weboldalának optimalizálása nem a főoldalra irányul, hanem az egyes tartalmi aloldalak külön-külön képezik az optimalizálás tárgyát. Emellett fontos az is, hogy csak azokra a kulcsszavakra történjen ez meg, amikkel az adott aloldal foglalkozik. Ezáltal az érdeklődők is könnyebben találnak megoldást a problémáikra, ami szintén a vásárlói bizalom erősödéséhez vezet.

Az interneten ma már rengeteg információ található egyes témákban, ha az Ön weboldala lesz az, ahol egy érdeklődő rögtön a kattintás után megoldásokat kap a problémájára, akkor a későbbiekben is visszalátogat, amikor szakmai kérdések megülnek föl. Ha ez a gyakorlat még egy fizetett kampánnyal is kiegészül, akkor a hatékonyság megsokszorozható, viszont önmagában ez kevesebb eredménnyel kecsegtet.